پروژه ها

عنوان بازی Bat Sight
توضیحات در این پروژه سعی بر این شد تا با شبیه‌سازی عملکرد پرواز خفاش در مکان‌های تاریک از طریق سیستم توسعه داده‌شده الکتریکی بر مبنای آلتراسونیک سنسور و نگاشت داده‌های دریافت شده از آن به اطلاعات صوتی، بازی طراحی کنیم که موجب تقویت مهارت ناوبری در محیط واقعی و فیزیکی هزارتو در افراد بینا با چشم‌بسته می‌شود و میزان عملکرد ناوبری در بازی ارزیابی می‌گردد. روند کلی بازی به این صورت خواهد بود که در ابتدا اپلیکیشن مربوط به سیستم توسعه داده‌شده بر روی گوشی هوشمند نصب می‌گردد. برنامه‌ی توسعه داده‌شده از طریق بلوتوث ماژول به سیستم تولیدشده متصل می‌گردد. کاربر بینا با چشم‌بسته به کمک سیستم الکتریکی توسعه داده‌شده در محیط فیزیکی هزارتو حرکت می‌کند و سیستم روی سر کاربر داده‌هایی را از محیط دریافت می‌کند. داده‌های محیطی دریافت شده تبدیل به مکانیک بازی می‌شود. در ادامه از طریق اطلاعات صوتی خوشایند و قابل‌فهم اطلاعات محیطی لازم به‌منظور راه‌یابی به بازیکن منتقل می‌گردد.
مقالات مستخرج  
لینک دموی بازی  
اعضای تیم طراحی دکتر یونس سخاوت، مهندس صمد روحی ،  سمیرا پودراتچی
کسب مقام
1. موسسه ملی توسعه تحقیقات علوم پزشکی ایران(نیماد): برنده رتبه­دوم وجایزه 5 میلیون تومانی
2. ستاد توسعه فناوری‌های حوزه اقتصاد دیجیتال و هوشمندسازی: برنده رتبه چهارم و جایزه 9 میلیون تومانی به علاوه تسهیلات تجاری‌سازی طرح به مبلغ 50 میلیون تومان
 
عنوان بازی SaVR
توضیحات
این بازی جهت آموزش مقابله با بحران سیل تحت پلتفرم VR طراحی شده است و شبیه سازی از وضعیت ضروری سیل در سه مرحله قبل از بحران، حین بحران و بعد از بحران می باشد.
بازیکن با هر انتخاب خود در هر مرحله با نتیجه ی متفاوتی روبرو خواهد شد و هر یک از موضوع های فوق در سناریو های متغیر برای آموزش پیشگیری و آمادگی و مدیریت بحران همچنین حفظ خونسردی حین بحران و بازسازی و احیا بعد از بحران مورد استفاده قرار می گیرد.
مقالات مستخرج  
لینک دموی بازی  
اعضای تیم طراحی دکتر یونس سخاوت، مهندس صمد روحی ، آراز رحیم زاده، پارسا محمدیان سودمند
کسب مقام منتخب و رتبه پنجم در بخش ستاد توسعه فناوری های اقتصاد دیجیتال و هوشمندسازی در پنجمین دوره بازی های جدی
 
عنوان بازی Affecta
توضیحات یک شبیه ساز رانندگی با هدف کنترل و بهبود رفتارهای پرخطر ناشی از احساسات منفی است.
در این راستا ابتدا با ضبط و تحلیل سیگنال های فیزیولوژیکی به واسطه یک مدل هوش مصنوعی توسعه یافته با الگوریتم شبکه های عصبی، احساسات کاربر تشخیص داده می شود.
سپس با رویکردهای تعدیل احساسات شامل ارائه موسیقی تطبیقی در سطوح مختلف پیچ و تمپو، طیف های رنگی بر اساس روانشناسی رنگ و بیان عاطفی یک همراه مجازی در واکنش به خطاهای ترافیکی و برقراری تعامل عاطفی، سعی در بهبود احساسات شناسایی شده است.
افکتا یک شبیه ساز سه بعدی واقع گرایانه رانندگی است که با هدست واقعیت مجازی ارائه می شود. علاوه بر احساسات، خطاهای ترافیکی در طول رانندگی کاربر تشخیص داده شده و ضبط میگردد.
مقالات مستخرج  
لینک دموی بازی  
اعضای تیم طراحی دکتر یونس سخاوت، مهندس صمد روحی  ،  فرشته علیزاده
کسب مقام راهیابی به فینال جایزه ی سال و حائز رتبه ی دوم جایزه ی ستاد علوم توسعه فناوری های حوزه اقتصاد دیجیتال و هوشمند سازی
 
عنوان بازی MindsBattle
توضیحات این بازی، یک بازی توانبخشی مبتنی نوروفیدبک برای افزایش تمرکز است. در این بازی روشی جدید تحت عنوان تقویت رقابتی ارایه شده است که در آن با افزایش تمرکز بازیکن کار حریف سخت­تر شده و با کاهش تمرکز، حریف شرایط بهتری پیدا می­ کند. این بازی با استفاده از دستگاه EEG تک کاناله NeuroSky پیاده سازی و اجرا شده است. سناریوی بازی یک بازی مسابقه ماشین است که بازیکن سعی می­کند با افزایش تمرکز شرایط مسابقه حریف را سخت­تر کند.
مقالات مستخرج Sekhavat, Y. A. (2019). Battle of minds: a new interaction approach in BCI games through competitive reinforcementMultimedia Tools and Applications, 1-16.
 

Sekhavat, Y. A. (2020). Collaboration or battle between minds? An attention training game through collaborative and competitive reinforcementEntertainment Computing, 100360.
 

Sekhavat, Y. A. (2019, August). A Rewarding Framework for Multiplayer Serious Games based on Competitive Reinforcement. In 2019 IEEE 7th International Conference on Serious Games and Applications for Health (SeGAH) (pp. 1-8). IEEE.
لینک دموی بازی  
اعضای تیم طراحی دکتر یونس سخاوت
 
عنوان بازی PlayWithFeelings
توضیحات این بازی جهت بررسی تاثیر نمایش احساسات و هیجانات حریف برای عملکرد و همچنین تجربه بازی طراحی و پیاده سازی شده است. سناریوی بازی بر اساس مسابقه ماشین در پیست مسابقه است که دو رقیب برای زودتر رسیدن به پایان مسیر تلاش می کنند. نکته مهم این بازی تشخیص و نمایش احساسات رقبا برای یکدیگر است که می تواند بر عملکرد و کیفیت تجربه بازیکنان تاثیر گذار باشد.
مقالات مستخرج Sekhavat, Y. A., Roohi, S., Sakian Mohammadi, Hesam and Yannakakis, G., (2020). Play with One's Feelings: A Study on Emotion Awareness for Player ExperienceIEEE Transactions On Games, 1-16.
لینک دموی بازی  
اعضای تیم طراحی دکتر یونس سخاوت، مهندس صمد روحی، مهندس حسام ساکیان و جرجیوس یاناکاکیس
 
عنوان بازی RehabMap
توضیحات این بازی یک بازی توانبخشی پا با استفاده از نگاشت ویدیو می باشد. روشی جدید برای نمایش بازخوردهای حرکت با استفاده از نگاشت ویدیو بر روی صفحه تردمیل ارائه شده که سعی در کم کردن فاصله میان محل وقوع حرکت و محل نمایش بازخورد آن حرکت برای دریافت بهتر بازخورد دارد. در این روش، بازخورد تصویری با استفاده از ویدیو پروژکتور بر روی صفحه تردمیل نمایش داده می­شود. ویژگی مهم این روش در مقایسه با کارهای قبلی، ارایه روشی برای باورپذیر کردن بازخورد با استفاده از انسداد تصویر است.
مقالات مستخرج Sekhavat, Y. A., & Namani, M. S. (2018). Projection-based AR: Effective visual feedback in gait rehabilitationIEEE Transactions on Human-Machine Systems, 48(6), 626-636.
لینک دموی بازی https://www.aparat.com/v/FpjoC/
اعضای تیم طراحی دکتر یونس سخاوت  ، محمد صادق نعمانی
کسب مقام رتبه دوم اولین جشنواره بازی های جدی، دانشگاه علم و صنعت
 
عنوان بازی نبرد نورون­ها
توضیحات یک بازی با هدف تقویت تمرکز است که بر اساس نظریه های تقویت مثبت، تقویت منفی و تقویت رقابتی پیاده سازی شده است. این بازی یک بازی فانتزی است که در آن بازیکن می تواند پشت موانع سنگر گرفته و به حریف شلیک کند. این بازی با استفاده از دستگاه EEG تک کاناله NeuroSky پیاده سازی و اجرا شده است.
مقالات مستخرج
ساکیان محمدی, حسام, موحدی, یزدان, سخاوت, یونس. (1399). نبرد نورون‌ها: افزایش تمرکز با استفاده از بازی رایانه‌ای مبتنی بر بازخورد عصبی و رابط مغز-رایانه. فصلنامه علمی ـ پژوهشی عصب روانشناسی, 6(1), 83-100. doi: 10.30473/clpsy.2020.47141.1449
 
Mohammadi, H. S., Pirbabaei, E., Sisi, M. J., & Sekhavat, Y. A. (2018, November). ExerBrain: A Comparison of Positive and Negative Reinforcement in Attention Training Using BCI based Computer Games. In 2018 2nd National and 1st International Digital Games Research Conference: Trends, Technologies, and Applications (DGRC) (pp. 167-171). IEEE.
لینک دموی بازی  
اعضای تیم طراحی دکتر یونس سخاوت، مهندس حسام ساکیان و دکتر یزدان موحدی
 
عنوان بازی کشکک
توضیحات هدف کشکک ایجاد یک محیط تعاملی در قالب یک بازی برای راهنمایی بیماران در جهت انجام درست تمرینات توانبخشی زانو است. نحوه انجام بازی و ابزارهای لازم به صورتی طراحی شده است که بیمار بتواند در منزل و با گوشی تلفن همراه خود تمرینهای توانبخشی را انجام دهد جذابیت بازی کشکک بر اساس حس فشرده شدن یک گوجه فرنگی در حالتهای مختلف ارائه و با استفاده از افکت های صوتی و تصویری در بازی پیاده  سازی شده است
مقالات مستخرج سخاوت, یونس و حسین زارعی، ۱۳۹۷، تنظیم خودکار سختی بازی های توان بخشی با استفاده از روش یادگیری تقویتی چندتناوبی (یاقوت)، فصلنامه علمی پژوهشی مهندسی برق دانشگاه تبریز
 
زارعی, حسین؛ یونس سخاوت و سکینه گلجاریان، ۱۳۹۷، کشکک: توانبخشی زانو با تاکید بر بازی وارسازی حرکات تمرینی توانبخشی، چهارمین کنفرانس ملی و دومین کنفرانس بین المللی بازی های رایانه ای؛ فرصت ها و چالش ها، کاشان، دانشگاه کاشان
لینک دموی بازی https://www.aparat.com/v/9rIlx
اعضای تیم طراحی حسین زارعی، دکتر یونس سخاوت
کسب مقام بازی برتر حوزه سلامت و برنده جایزه نیماد در دومین جشنواره بازی­های جدی
 
عنوان بازی شوتر
توضیحات بازی شوتر یک بازی در سبک تک تیر اندازی اول شخص بوده که با هدف افزایش سطح توجه و تمرکز طراحی شده است و نظریه های پایه ای آن بر اساس نظریه های بازی ساند اسمارت است که کارکرد آن در زمینه افزایش تمرکز توانایی های شناختی و سطح توجه، اثبات شده است. است. هدف از بازی تقویت صبر و بردباری، تقویت گوش دادن، تقویت سرعت عمل و تقویت حافظه است که در مجموع همگی منجر به بهبود سطح توجه می شوند.
مقالات مستخرج سلطانی, تابان، سخاوت یونس، موحدی، یزدان. بررسی تأثیرات کوتاه‌مدت بازی رایانه‌ای تیرانداز اول شخص بر سطح توجه بصری با استفاده از ابزار ردیاب چشمی. مجله پژوهش در علوم توانبخشی، ۱۳۹۸
لینک دموی بازی
اعضای تیم طراحی تابان سلطانی، یونس سخاوت، یزدان موحدی
 
عنوان بازی Pedestrian
توضیحات این بازی یک سناریوی مجازی برای بررسی تمرکز و توجه عابران پیاده به تابلوهای تبلیغاتی در خیابان و بررسی امکان ایجاد خطر در اثر توجه به این تابلوهای تبلیغاتی است. بازی در محیط میدان ساعت، یکی از پر رفت و آمدترین مناطق شهر تبریز انجام می شود. از دستگاه ردیاب حرکات چشم برای بررسی توجه عابران پیاده استفاده شده است.
مقالات مستخرج Mostafavi, S. V., Sekhavat, Y. A., Roohi, S., Mohammadi, H. S., & Pouralvar, K. (2019, December). A Game-based System to Study the Danger of Advertising Displays for Pedestrians: Are They Really Dangerous?. In 2019 International Serious Games Symposium (ISGS) (pp. 68-73). IEEE
لینک دموی بازی  
 
اعضای تیم طراحی سید وحید مصطفوی، یونس سخاوت، صمد روحی، حسام ساکیان محمدی، کاظم پورالوار
کسب مقام کسب عنوان بهترین مقاله اولین سمپوزیوم بازی های جدی دانشگاه شهید بهشتی
 
عنوان بازی KeepStep
توضیحات این بازی مجموعه ای از چهار بازی کوچک برای توانبخشی شناختی و فیزیکی بیماران مبتلا به ام اس است. طراحی بازی ها بر اساس حرکات موجود در تمرین­های سنتی توانبخشی انجام شده است. توانایی هایی مانند حفظ تعادل و حرکتهای مختلف در این بازی ها مورد توجه قرار گرفته است. فضای بازی با استفاده از نگاشت ویدیو بر روی زمین انجام می شود.
مقالات مستخرج Amiri, Z., Sekhavat, Y. A., & Goljaryan, S. (2018, November). A Framework for Rehabilitation Games to Improve Balance in People with Multiple Sclerosis (MS). In 2018 2nd National and 1st International Digital Games Research Conference: Trends, Technologies, and Applications (DGRC) (pp. 76-81). IEEE
لینک دموی بازی
اعضای تیم طراحی زهرا امیری، یونس سخاوت، سکینه گلجاریان، صمد روحی
کسب مقام رتبه دوم بهترین بازی جدی سال ۹۸ در سومین جشنواره بازی های جدی
بازی برتر حوزه سلامت و برنده جایزه نیماد در سومین جشنواره بازی­های جدی
 
عنوان بازی SocialMe
توضیحات این بازی مجموعه ای از سناریوهای واقعیت مجازی برای برانگیختن اضطراب در مواجهه با موقعیت های روزمره در شهر است. این امر با هدف حساسیت زدایی اضطراب اجتماعی مورد استفاده قرار گرفته است. فضای این بازی بازیکن را در موقعیت های حضور در مترو، خرید از فروشگاه، پرسش از عابران در خیابان و بسیاری سناریوهای دیگر قرار می دهد.
مقالات مستخرج Sekhavat, Y. A., & Nomani, P. (2017). A comparison of active and passive virtual reality exposure scenarios to elicit social anxietyInternational Journal of Serious Games, 4(2), 3-15. 
لینک دموی بازی
اعضای تیم طراحی پوریا نعمانی، یونس سخاوت
 
عنوان بازی TikTak
توضیحات این بازی مجموعه ای بازی های 2.5 بعدی کژوال-تخته ای با رویکردی بر عناصر محیط مانند نور و رنگ می باشد. هدف از این بازی شناسایی رنگها و نور موثر در محیط بازی جهت تقویت حس ماجراجویی بازیکنان و بهبود تجربه ی بازی آنها می باشد
مقالات مستخرج
Roohi, S., & Forouzandeh, A. (2019). Regarding color psychology principles in adventure games to enhance the sense of immersionEntertainment Computing, 30, 100298.
موسوی, سیده نوشین؛ آیناز فروزنده؛ صمد روحی و مریم صلح کننده سردرودی، ۱۳۹۴، رهیافتی به عملکرد روانشناختی رنگ در بازی های رایانه ای، اولین کنفرانس ملی بازی‌های رایانه‌ای؛ فرصت‌ها و چالش‌ها، اصفهان، دانشگاه اصفهان با همکاری بنیاد ملی بازی‌های رایانه‌ای، دانشگاه اصفهان،
فروزنده, آیناز؛ نوشین موسوی و صمد روحی، ۱۳۹۴، شناسایی عوامل موثر بر حس غوطه وری در بازیهای سبک معمایی ماجراجویی با بهره گیری از تجربه کاربری، اولین کنفرانس ملی بازی‌های رایانه‌ای؛ فرصت‌ها و چالش‌ها، اصفهان، دانشگاه اصفهان با همکاری بنیاد ملی بازی‌های رایانه‌ای، دانشگاه اصفهان،
https://www.civilica.com/Paper-CGCO01-CGCO01_069.html
لینک دموی بازی http://s7.picofile.com/file/8381498750/FinalGamePlayVideo.mpg.html
 
اعضای تیم طراحی صمد روحی، آیناز فروزنده
 
عنوان بازی Mani & Mana
توضیحات این بازی، یک بازی جدی با تلفیق پویانمایی جهت آموزش شناخت، درک و بیان احساس برای کودکان اوتیسم و افراد با اختلال در روابط اجتماعی می باشد. جهت ایجاد حس غوطه وری در بازی، یک پویانمایی با داستانی مشخص آغاز می شود و در نقاطی مشخص از داستان پویانمایی متوقف و یک بازی مشخص که یکی از بخشهای شناخت، درک یا بیان احساس را هدف قرار داده آغاز می شود. برای پیشبرد داستان پویانمایی، بازیکن باید بازی فعلی را با موفقیت پشت سر بگذارد. محتویات بازی ها به صورت پویا و با توجه به میزان مهارت بازیکن اتفاق می افتد.
مقالات مستخرج
روحی, صمد؛ شهرزاد حمل کاران و باقر بهرام شتربان، ۱۳۹۶، طراحی و پیاده سازی بازی جدی مانی و مانا با روند بازی پویا برای بهبود اختلالات اجتماعی در بیماران اوتیسم، سومین کنفرانس ملی بازی های رایانه ای؛ فرصت ها و چالش ها، اصفهان، دانشگاه اصفهان،
لینک دموی بازی http://multimedia-en.tabriziau.ac.ir/page/42/Designing-a-serious-game-to-enhance-social-skills-using-emotional-feedback.html
اعضای تیم طراحی صمد روحی، شهرزاد حمل کاران
 
عنوان بازی بازی و الفبا
توضیحات این بازی، یک بازی بر پایه ی واقعیت افزوده برای آموزش الفبای فارسی در کودکان رده­ی سنی الف می باشد. با ترک سطح و افزودن المان های واقعیت افزوده، بازیکن ضمن آموزش در طی انجام بازی، ارزیابی نیز می شود.  
مقالات مستخرج
حقی, پرستو و صمد روحی، ۱۳۹۴، طراحی کاربرد آموزش الفبای فارسی بابهره گیری ازفناوری واقعیت افزوده، اولین کنفرانس ملی بازی‌های رایانه‌ای؛ فرصت‌ها و چالش‌ها، اصفهان، دانشگاه اصفهان با همکاری بنیاد ملی بازی‌های رایانه‌ای، دانشگاه اصفهان،
لینک دموی بازی http://multimedia-en.tabriziau.ac.ir/page/24/pcl.html
اعضای تیم طراحی پرستو حقی، صمد روحی
 
عنوان بازی Serolication 
توضیحات این بازی یک بازی شبیه ساز روابط اجتماعی می باشد. در حین انجام بازی، ارتباط اجتماعی او بنا به شخصیت مستخرج شده و عواطفی که در طی بازی بیان می کند با استفاده از مدلهای روانشناختی استخراج در ارتباط با هر عامل هوشمند محاسبه و در طی زمان بر اساس رخدادهای بازی و واکنشهای عاملهای هوشمند این ارتباط بروزرسانی می شود. این شبیه ساز می تواند به عنوان پلت فرمی برای تعبیه در بازی ها ی هوشمند به منظور تولید عاملهای هوشمند دارای عواطف مورد استفاده قرار گیرد.
مقالات مستخرج
حیدران مقدم, الناز؛ پریسا عبداللهی و صمد روحی، ۱۳۹۷، شناسایی بیان چهره بازیکن و بکارگیری اطلاعات آن در تعیین پویای روند یک بازی رایانه ای سبک شبیه ساز روابط اجتماعی، دومین کنفرانس ملی و اولین کنفرانس بین المللی تحقیقات بازی های دیجیتال؛گرایش ها،فناوری ها و کاربردها، تهران، بنیاد ملی بازی های رایانه ای - دانشگاه صدا و سیمای جمهوری اسلامی ایران، 
هومند, هیلا؛ پریسا عبداللهی و صمد روحی، ۱۳۹۶، طراحی و پیاده سازی شبیه ساز زندگی اجتماعی مبتنی بر مولفه های هوش اجتماعی با استفاده از روند توسعه چابک، سومین کنفرانس ملی بازی های رایانه ای؛ فرصت ها و چالش ها، اصفهان، دانشگاه اصفهان،
لینک دموی بازی http://multimedia-en.tabriziau.ac.ir/page/25/SocialInteraction.html
اعضای تیم طراحی شقایق کلی، پریسا عبدالهی، الناز حیدران مقدم، صمد روحی
 
عنوان بازی Traffic-Sim
توضیحات این بازی شبیه ساز آموزش قوانین رانندگی می باشد. در این بازی قوانین رانندگی در خیابانهای تبریز شبیه سازی شده و به منظور افزایش حس حضور و نیز بالا بردن میزان یادگیری کاربران در طی اجرای شبیه­ساز یک پلیس راهنمایی رانندگی به عنوان آموزشیار بازیکن را همراهی و ضمن آموزش نکات در صورت نقض قوانین با متوقف ساختن کاربر نکات لازم را به او متذکر می شود.
مقالات مستخرج علیزاده, فرشته؛ صمد روحی و یونس سخاوت، ۱۳۹۷، ترافیک- سیم: بازی شبیه ساز رانندگی برای بررسی تاثیر حضور مجازی مربی در آموزش قوانین رانندگی، مجله فناوری آموزش
لینک دموی بازی http://multimedia-en.tabriziau.ac.ir/page/33/TrafficRules.html
اعضای تیم طراحی فرشته علیزاده، صمد روحی، یونس سخاوت
کسب مقام کسب مقام دوم در دومین جشنواره هنرهای دیجیتال
 
عنوان بازی Saray
توضیحات این بازی جهت آموزش سلفژ برای علاقه مندان موسیقی و آواز طراحی و پیاده سازی شده است. سناری های بازی متشکل از بازی های دو بعدی کاراکتر سارای در یک جنگل می باشد که برای پیشبرد بازی، بازیکن باید تمرینهای سلفژ تعریف شده را با موفقیت پشت سر بگذارد. برای تعیین اجرای موفق تمرینات یک صوت دیجیتال طراحی و پیاده سازی شده است.  
مقالات مستخرج علی فرشباف اکبری, ن., سخاوت, ی., آزاده‌فر, م., روحی, ص. (۱۳۹۸). سارای: بازی رایانه‌ای با رویکرد آموزش سلفژ در موسیقی مبتنی بر دریافت و آنالیز صوت. مجله پژوهش در علوم توانبخشی, 15(4).
لینک دموی بازی https://drive.google.com/file/d/1jAcxk7Y3KHZhImVXz3ZNNHWbU82kevZp/view
اعضای تیم طراحی نازنین علی فرشباف، یونس سخاوت، محمد آزاده فرد، صمد روحی
کسب مقام فینالیست سومین جشنواره بازی های جدی
 

 

تبریز - خیابان آزادی - میدان حکیم نظامی - دانشگاه هنر اسلامی تبریز

کد پستی : 5164736931   تلفن : 35297591-041   دورنگار :35419719-041

کلیه حقوق این سایت متعلق به دانشگاه هنر اسلامی تبریز می باشد.