دانشکده چندرسانه ای - حسام ساکیان محمدی

نام استاد حسام ساکیان محمدی
درجه علمی مربی
تحصیلات کارشناسی ارشد
رشته تحصیلی هنرهای رایانه ای
محل تحصیل دانشگاه هنر اسلامی تبریز
تلفن 04135297411
آدرس پست الکترونیکی

درباره


حسام ساکیان محمدی فارق التحصیل رشته هنرهای رایانه ای گرایش طراحی شبیه ساز هوشمند، دانشکده چندرسانه ای، دانشگاه هنر اسلامی تبریز است.
وی عضو هیأت علمی دانشکده چندرسانه ای دانشگاه هنر اسلامی تبریز است و زمینه های تحقیقاتی ایشان بازی های رایانه ای، فن‌آوری های تعاملی و غوطه ور ساز می باشند. 


راه های ارتباطی:

Email

H.sakian[at]tabriziau.ac.ir
Hesamsakian[at]gmail.com

LinkedIn
linkedin.com/in/hesam-sakian-17192a158

سوابق تحصیلی


کارشناسی چندرسانه ای، دانشگاه هنر اسلامی تبریز.
کارشناسی ارشد هنرهای رایانه ای، دانشگاه هنر اسلامی تبریز.

سوابق تدریس


سوابق تدریس
 
نام درس دانشکده
برنامه سازی پیشرفته دانشکده چندرسانه ای
واقعیت مجازی 4 دانشکده چندرسانه ای
واقعیت مجازی 3 دانشکده چندرسانه ای
چندرسانه ای و اسکریپت دانشکده چندرسانه ای
تجهیزات چندرسانه ای دانشکده چندرسانه ای

زمینه های پژوهشی


  • بازی های رایانه‌ای
  • رسانه‌هی تعاملی 
  • فن‌آوری‌های غوطه‌ورساز(AR, MR, VR)

خلاصه مقالات


مجلات
 

 نبرد نورون‌ها: افزایش تمرکز با استفاده از بازی رایانه‌ای مبتنی بر بازخورد عصبی و رابط مغز-رایانه

فصلنامه علمی ـ پژوهشی عصب روانشناسی 1399 حسام ساکیان ،یونس اصغرزاده سخاوت، یزدان موحدی

Play with One's Feelings: A Study on Emotion Awareness for Player Experience

IEEE Transactions on Games 2020

یونس اصغرزاده سخاوت ;صمد روحی ;حسام ساکیان ;Georgios N. Yannakakis

 
کتاب
 

عنوان کتاب:
روندهای نوظهور در بازی های دیجیتال

بنیاد ملی بازی های رایانه ای      1400 عنوان فصل:
واقعیت گسترده و بازی‌های دیجیتال
عنوان کتاب:
An Educator’s Guide to Interactive Digital Narrative: Syllabi and Resources From Around the World
Carnegie Mellon University’s Press 2025 عنوان فصل:
Virtual Reality IV: XR in Game, Gamification & Interactive Media


کنفرانس
 

تنظیم پویای دشواری بازی اتومبیل رانی چند نفره بر اساس الگوریتم یادگیری تقویتی

دومین کنفرانس ملی «بازی های رایانه ای؛ فرصت ها و چالش ها» 1395 عرفان پیربابایی ;حسام ساکیان ;یونس اصغرزاده سخاوت

بررسی تاثیر تفاوت های سنی برکیفیت رفتار اجتماعی بازیکنان بازی های رایانه ای چندنفره اول شخص

نخستین کنفرانس ملی تحقیقات بازی های دیجیتال، گرایش ها، فناوری ها و کاربردها 1396 رفان پیربابایی ;میلاد جعفری سیسی ;حسام ساکیان ;عباس غفاری

بررسی قابلیت فن آوری واقعیت افزوده در توانمند سازی و بازیوار سازی محتوای کتب درسی از طریق شبیه سازی تعاملی محتوا

نخستین کنفرانس ملی تحقیقات بازی های دیجیتال، گرایش ها، فناوری ها و کاربردها 1396 میلاد جعفری سیسی ;حسام ساکیان ;عرفان پیربابایی ;بهنام علیزاده اشرفی

ExerBrain: A Comparison of Positive and Negative Reinforcement in Attention Training Using BCI based Computer Games


2018 2nd National and 1st International Digital Games Research Conference: Trends, Technologies, and Applications (DGRC(
2018 حسام ساکیان ;عرفان پیربابائی ;میلاد جعفری سیسی ;یونس اصغرزاده سخاوت

A Game-based System to Study the Danger of Advertising Displays for Pedestrians: Are They Really Dangerous?

2019 International Serious Games Symposium (ISGS) 2019 سید وحید مصطفوی ;یونس اصغرزاده سخاوت ;صمد روحی ;حسام ساکیان ;کاظم پورالوار
بررسی ارتقاء سطح مهارت‌های بینایی در کودکان کم‌توان ذهنی با استفاده از بازی‌های جدی ششمین کنفرانس بین‌المللی بازی‌های رایانه‌ای؛ فرصت‌ها و چالش‌ها
 
1399 مهسا عبیدی شاه تپه، حسام ساکیان محمدی
بررسی آموزش مفاهیم زبان تصویر مبتنی بر بازی های رایانه ای برای کودکان اوتیسم: نمونه موردی، دایره رنگ ششمین کنفرانس بین‌المللی بازی‌های رایانه‌ای؛ فرصت‌ها و چالش‌ها
 
1399 حسام ساکیان محمدی، مریم مطلقی

بررسی تاثیر روش های نوین آموزشی مبتنی بر فناوری های نو در یادآوری دانش آموزان

کنفرانس ملی بازی پردازی و جایزه ملی گیمیفیکیشن ایران
 
1401 زهرا محمدپور روضه خوانی، حسام ساکیان محمدی 

Immersive Game Worlds: Using Deep Reinforcement Learning for Lifelike Non-Player Characters

International Serious Games Symposium (ISGS)

2023 علی ثروت، حسام ساکیان محمدی
بررسی روش نوین آزمون‌دهی مبتنی بر محتوای تعاملی و غوطه‌ورساز در عملکرد دانش‌آموزان    هفتمین همایش بین المللی تحقیقات بازی‌های دیجیتال (گرایش‌ها، فناوری‌ها، کاربردها) DGRC2024 1403 زهرا محمدپور روضه خوانی، حسام ساکیان محمدی، محسن دادجو 

تشویق ها


مقام و جوایز
کسب مقام سوم تیمی در اولین جشنواره هنرهای دیجیتال و همراه تبریز، برای بازی نبرد آزادی
1394
کسب مقام‌های دوم و سوم تیمی در نخستین رویداد کارآفرینی اقتصاد و فرهنگ شمال غرب کشور
1396
کسب مقام دوم تیمی در سومین جشنواره ملی ایده‌ها و فرصت‌ها به میزبانی دانشگاه صنعتی شریف
1396
کسب مقام دوم تیمی در اولین رویداد تخصصی تولید محتوای دیجیتال فعالان فضای مجازی
1397
کسب مقام سوم بازی خلاق سال در جشنواره فعالان فضای مجازی، برای بازی موبایلی آتش‌بار
1397
کسب مقام اول تیمی در دومین جشنواره صنعت هنرهای دیجیتال و همراه، برای تجربه واقعیت مجازی آتش‌بار
1397
کسب مقام برترین مقاله پژوهشی در (2019 International Serious Games Symposium (ISGS 1398
کسب مقام برترین بازی جدی سال برای بازی تیزران در سومین دوره جشنواره بازی‌ جدی 1398
کسب مقام دوم از جانب موسسه ملی توسعه تحقیقات علوم پزشکی جمهوری اسلامی ایران برای بازی تیزران 1398
کسب مقام دوم در رویداد بین المللی بازی های جدی GALA، فرانسه 2020
کسب عنوان مقاله برتر حوزه علوم شناختی در ششمین کنفرانس بین‌المللی بازی‌های رایانه‌ای؛ فرصت‌ها و چالش‌ها 1399
کسب عنوان بهترین بازی در بخش دانشجویی (آکادمیک) دهمین جشنواره بازی‌های رایانه‌ای فجر 1403

عضویت در مجامع علمی و انجمن ها


برنامه درسی ترم جدید


سوابق اجرایی


مدریت گروه فناوری اطلاعات و ارتباطات اسفند 99 - شهریور 1403

سایر


ویراستاری علمی کتاب
 

روندهای نوظهور در بازی های دیجیتال          

بنیاد ملی بازی های رایانه ای      1400 حسام ساکیان 

عضویت در کمیته ها و شوراها


پروژه های تحقیقاتی


   MeetkaVR Virtual Reality platform, a step towards the realization of the Metaverse



.Tizrun-Baika, an ExerGame to gamify the use of stationary bicycles with mobile game and mobile VR

 

.Assessing time perception in dangerous drivers using VirtualReality simulator

 

.Design and Implementation of Healthcare Application for Children Using Augmented Reality Technology

 
  • خرید، نصب و راه اندازی پلتفرم ملاقات و نمایشگاه مجازی در متاورس
  • تحقیق، بررسی، امکان‌سنجی و توسعه‌ی اتاق جلسات و فضای فروشگاه بر بستر متاورس
  • امکان‌سنجی ایجاد رشته‌های جدید دانشگاهی در زمینه آموزش هنرهای مبتنی بر فناوری‌های جدید
  • علم‌سنجی بازی‌های رایانه‌ای با عنوان تحلیل و بررسی مطالعات و پژوهش‌های آکادمیک در ژورنال‌ها و کنفرانس‌های معتبر خارجی و داخلی با موضوع بازی‌های دیجیتال

همکاری با تحریریه مجلات علمی