دانشکده چندرسانه ای - یونس سخاوت

نام استاد یونس سخاوت
درجه علمی دانشیار
تحصیلات دکترا
رشته تحصیلی علوم کامپیوتر
محل تحصیل کانادا
تلفن 35412134
آدرس پست الکترونیکی

درباره


دکتر یونس سخاوت دارای مدرک دکتری علوم کامپیوتر و پسا دکتری از دانشگاه آلبرتا کانادا می باشند. ایشان سرپرست دانشکده چند رسانه ای و مدیر آزمایشگاه واقعیت افزوده شناختی می باشند. زمینه های تحقیقاتی ایشان بازی های رایانه ای، بازیهای جدی، بازیهای توانبخشی، واقعیت افزوده و طراحی محتوای چندرسانه ای است.
 
تحصیلات

  • پسا دکتری علوم کامپیوتر – دانشگاه آلبرتا، کانادا               ژوئن ۲۰۱۳ - ژوئیه ۲۰۱۴
       مدیر پروژه تحقیقاتی فهم معنایی جداول وب با همکاری شرکت آی بی ام بخش کانادا
  • دکتری علوم کامپیوتر، دانشگاه مموریال، کانادا             سپتامبر ۲۰۰۹ - ژوئن ۲۰۱۳
       عنوان رساله تحقیقاتی: چارچوبی برای یکپارچه سازی اطلاعات بر اساس هستی شناسی
  • کارشناسی ارشد مهندسی فناوری اطلاعات، دانشگاه علم و صنعت مهر ۱۳۸۵ - اردیبهشت ۱۳۸۸
       عنوان رساله تحقیقاتی: حفظ محرمانگی اطلاعات در کاوش قواعد تلازمی
  • کارشناسی مهندسی کامپیوتر گرایش نرم افزار، دانشگاه امیرکبیر   مهر ۱۳۷۹ - تیر ۱۳۸۵
       عنوان رساله تحقیقاتی: مدیریت هویت و امنیت در یکپارچه سازی برنامه های کاربردی
 
افتخارات
  • برنده بورس تحصیلی تحصیلات تکمیلی دانشگاه مموریال کانادا ۲۰۰۹
  • دعوت شده از طرف شرکت اوراکل برای ارایه رساله دکتری در محل شرکت در کالیفرنیا ۲۰۱۳
  • دعوت شده از طرف شرکت مایکروسافت برای مصاحبه در محل شرکت در سیاتل ۲۰۱۲
  • تدوین سرفصل کارشناسی ارشد هنرهای رایانه ای  1393
  • کسب عنوان دانش آموخته ممتاز (رتبه اول) از دانشگاه علم و صنعت ایران ۱۳۸۸
  • مقاله برتر بازی های حوزه پزشکی از دومین کنفرانس تحقیقات بازی های دیجیتال، تهران ۱۳۹۷
  • مقاله برترسومین کنفرانس ملی بازی های رایانه ای، فرصتها و چالشها  ۱۳۹۶
  • مقام دوم اولین جشنواره ملی بازی های رایانه ای برای بازی توانبخشی  ۱۳۹۶
  • جایزه ویژه نیماد از دومین جشنواره ملی بازی های رایانه ای برای بازی کشکک  ۱۳۹۷
  • مقام سوم در بخش نرم افزار برای شبیه ساز رانندگی در دومین جشنواره ملی صنعت هنرهای دیجیتال ۱۳۹۷
 سوابق کاری و اجرای
  • سرپرست دانشکده چندرسانه ای، دانشگاه هنر اسلامی تبریز: بهمن ۹۷  -  امروز
  • عضو کارگروه چند رسانه ای فرهنگستان هنر: آذر ۹۷ - امروز
  • معاون دانشکده چندرسانه ای، دانشگاه هنر اسلامی تبریز: فروردین ۹۵  -  دی ۹۷
  • عضو کارگروه فناوری اطلاعات مرکز مطالعات، برنامه ریزی شهرداری تبریز: فروردین ۹۴  -  امروز
  • دبیر کمیته تولید محتوا و هنرهای دیجیتال ستاد فام استانداری آذربایجان شرقی: اسفند ۹۳  -  مهر ۹۵
  • محقق داده های کلان در آزمایشگاه پایگاه داده دانشگاه آلبرتا، ادمونتون، کانادا: ژوئن ۲۰۱۳ - ژوئیه ۲۰۱۴
  • مدیر امور وب در سازمان AXIS Career Services ، سنت جانز، کانادا: ژوئن ۲۰۱۱ - ژوئن ۲۰۱۳
  • طراح سیستم قیمت گذاری املاک شهرداری تهران، شرکت سیمرغ، تهران: بهمن ۱۳۸۷ - شهریور ۱۳۸۸
  • طراح، تحلیلگر و پیاده ساز سیستمهای کنترل قطار، شرکت مهاران، تهران: اردیبهشت۱۳۸۵ - آذر ۱۳۸۷
  • ناظر سیستمهای اطلاعاتی وزارت صنایع و معادن، شرکت سیمرغ تدبیر، : اسفند۱۳۸۳ - اردیبهشت۱۳۸۵
سخنرانی ها
  • ارایه مقاله در کنفرانس SeGAH ، پرث، استرالیا  آوریل ۲۰۱۷
  • سخنران مدعو در شرکت ORACLE جهت ارایه رساله دکتری، سانفرانسیسکو، کالیفرنیا، آمریکا  ژانویه ۲۰۱۳
  • سخنران مدعو در سمینار داده های کلان در دانشگاه آلبرتا، ادمونتون، کانادا  مارس ۲۰۱۴
  • ارایه مقاله در کنفرانس ICSC’12 ، پالرمو، ایتالیا  اکتبر ۲۰۱۲
  • ارایه مقاله در کنفرانس VLDB’12 ، استانبول، ترکیه  آگوست ۲۰۱۲
  • ارایه مقاله در سمینار MUN Research Forum ، سنت جانز، کانادا مارس ۲۰۱۳
  • ارایه مقاله در کنفرانس e-CASE’08 ، بانکوک، تایلند  آوریل ۲۰۰۸
 سوابق تدریس
دروس کارشناسی ارشد:
  • آشنایی با موتورهای بازی
دانشگاه هنر اسلامی تبریز زمستان ۹۵ تا زمستان ۹۷
  • شبیه سازی و مدلسازی سامانه (۱)
دانشگاه هنر اسلامی تبریز پاییز ۹۵ تا پاییز ۹۷
  • مصور سازی اطلاعات
دانشگاه هنر اسلامی تبریز زمستان ۹۵ تا زمستان ۹۷
  • هوش مصنوعی
دانشگاه هنر اسلامی تبریز پاییز ۹۵ تا پاییز ۹۶
  • امنیت پایگاه داده
دانشگاه تبریز پاییز ۹۳ تا پاییز ۹۴
  • داده کاوی از داده های بسیار بزرگ
دانشگاه آلبرتا کانادا پاییز ۹۲
دروس کارشناسی:
  • طراحی واقعیت مجازی (۴)
دانشگاه هنر اسلامی تبریز پاییز ۹۴ تا پاییز ۹۷
  • ارتباط متقابل انسان و رایانه
دانشگاه هنر اسلامی تبریز پاییز ۹۳ تا زمستان ۹۷
  • مدیریت چند رسانه ای
دانشگاه هنر اسلامی تبریز پاییز ۹۳ تا زمستان ۹۶
  • گرافیک رایانه ای (۳)
دانشگاه هنر اسلامی تبریز پاییز ۹۳ تا زمستان ۹۶
  • برنامه نویسی شئ گرا
دانشگاه مموریال کانادا ۲۰۰۹-۲۰۱۲
 
کتابهای تالیفی
  • طراحی تعامل انسان و رایانه، انتشارات دانشگاه هنر اسلامی تبریز، ۱۳۹۶
  • لذت طراحی بازی های رایانه ای، انتشارات دانشگاه هنر اسلامی تبریز، (تاییده شده و در حال چاپ)
مقالات ژورنال خارجی
  • Sekhavat, Y. A. (2019). Battle of minds: a new interaction approach in BCI games through competitive reinforcement. Multimedia Tools and Applications, 1-16., https://doi.org/10.1007/s11042-019-07963-w (ISI)
  • Yoones A. Sekhavat, Jeffrey Parsons: CDI: Configurable Data Integration Using Property Precedence Relations. Journal on Data Semantics 02/2019, DOI:10.1007/s13740-019-00101-7 (ISI)
  • Yoones A. Sekhavat, Mohammad S. Namani: Projection-Based AR: Effective Visual Feedback in Gait Rehabilitation. IEEE Transactions on Human-Machine Systems 08/2018; PP(99):1-11., DOI:10.1109/THMS.2018.2860579 (ISI)
  • Yoones A. Sekhavat, Jeffrey Parsons: The effect of tracking technique on the quality of user experience for augmented reality mobile navigation. Multimedia Tools and Applications 05/2017; DOI:10.1007/s11042-017-4810-y (ISI)
  • Yoones A. Sekhavat: Privacy Preserving Cloth Try-On Using Mobile Augmented Reality. IEEE Transactions on Multimedia 12/2016; PP(99):1-1., DOI:10.1109/TMM.2016.2639380 (ISI)
  • Yoones A. Sekhavat, Hossein Zarei: Sense of Immersion in Computer Games Using Single and Stereoscopic Augmented Reality. International Journal of Human-Computer Interaction 06/2017;, DOI:10.1080/10447318.2017.1340229 (ISI)
  • Yoones A. Sekhavat: KioskAR: An Augmented Reality Game as a New Business Model to Present Artworks. International Journal of Computer Games Technology 03/2016; 2016(4, article 4):1-12., DOI:10.1155/2016/7690754 (ISI)
  • Yoones A. Sekhavat, Jeffrey Parsons: SEDEX: Scalable Entity Preserving Data Exchange. IEEE Transactions on Knowledge and Data Engineering 07/2016; 28(7):1-1., DOI:10.1109/TKDE.2016.2535351 (ISI)
  • Yoones A. Sekhavat, Orland Hoeber: Visualizing Association Rules Using Linked Matrix,Graph, and Detail Views. International Journal of Intelligence Science 01/2013; 03(01):34-49., DOI:10.4236/ijis.2013.31A005
  • Yoones A. Sekhavat, Poorya Nomani: A Comparison of Active and Passive Virtual Reality Exposure Scenarios to Elicit Social Anxiety. 06/2017; 4(2)., DOI:10.17083/ijsg.v4i2.154 (ISI)
  • Toughi Shahriyar, Mohammad H. Fathi, Yoones A. Sekhavat: An Image Encryption Scheme Based on Elliptic Curve Pseudo Random and Advanced Encryption System. Signal Processing 06/2017; 141., DOI:10.1016/j.sigpro.2017.06.010 (ISI)
  • Yoones A. Sekhavat: Behavior Trees for Computer Games. International Journal of Artificial Intelligence Tools 01/2017; 26(2)., DOI:10.1142/S0218213017300010 (ISI)
  • Yoones A. Sekhavat: KioskAR: An Augmented Reality Game as a New Business Model to Present Artworks. International Journal of Computer Games Technology 03/2016; 2016(4, article 4):1-12., DOI:10.1155/2016/7690754 (ISI)
  • Yoones A Sekhavat: Nowcasting Mobile Games Ranking Using Web Search Query Data. International Journal of Computer Games Technology 01/2016; 2016(7):9., DOI:10.1155/2016/9859813 (ISI)
  • Y.A. Sekhavat, M. Fathian: Mining frequent itemsets in the presence of malicious participants. IET Information Security 07/2010; 4(2-4):80 - 92., DOI:10.1049/iet-ifs.2009.0128 (ISI)
  • Yoones Asgharzadeh Sekhavat, Mohammad Fathian, Mohammad Reza Gholamian, Somayeh Alizadeh: Mining important association rules based on the RFMD technique. International Journal of Data Analysis Techniques and Strategies 01/2010; 2(1):1-21., DOI:10.1504/IJDATS.2010.030008 (scopus)
  • Yoones Asgharzadeh Sekhavat, Mohammad Fathian: Efficient anonymous secure auction schema (ASAS) without fully trustworthy auctioneer. Information Management & Computer Security 07/2008; 16(3):288-304., DOI:10.1108/09685220810893225
مقالات ژورنال داخلی
  • Sekhavat, Y. A., & Zarei, H. O. S. S. E. I. N. (2016). Enhancing the sense of immersion and quality of experience in mobile games using augmented reality. J. Comput. Secur3(1), 53-62.
  • سخاوت، یونس، زارعی، حسین. (1397). تنظیم خودکار سختی بازی‌های توان‌بخشی با استفاده از روش یادگیری تقویتی چندتناوبی (یاقوت). مجله مهندسی برق دانشگاه تبریز، 48(1)، 61-70
  • حسن پور، فاطمه، سخاوت، یونس، علیخانی، پریسا. (1397). اثرات گرایش هنرمندان به اینستاگرام به مثابه ی یک گالری. جامعه فرهنگ رسانه، 7(27)، 26-40.
مقالات کنفرانس خارجی
  • Yoones A Sekhavat: MPRL: Multiple-Periodic Reinforcement Learning for Difficulty Adjustment in Rehabilitation Games. IEEE 5th International Conference on Serious Games and Applications for Health, Perth, Australia; 04/2017, DOI:10.1109/SeGAH.2017.7939260
  • Yoones A. Sekhavat, Jeffrey Parsons: SEDEX: Scalable Entity Preserving Data Exchange. 2017 IEEE 33rd International Conference on Data Engineering (ICDE); 04/2017, DOI:10.1109/ICDE.2017.39
  • Yoones A. Sekhavat, Parisa Abdollahi: Can Google nowcast the market trend of Iranian mobile games?. 2016 Second International Conference on Web Research (ICWR); 04/2016, DOI:10.1109/ICWR.2016.7498439
  • Y.A. Sekhavat, J. Parsons: EDEX: Entity preserving Data Exchange, DATA 2012.
  • Yoones A Sekhavat, Francesco Di Paolo, Denilson Barbosa, Paolo Merialdo: Knowledge Base Augmentation using Tabular Data. Workshop on Linked Data on the Web co-located with the 23rd International World Wide Web Conference (WWW 2014), Seoul (Korea); 04/2014
  • Y.A. Sekhavat, J. Parsons: SESM: Semantic enrichment of schema mappings. Data Engineering Workshops (ICDEW), 2013 IEEE 29th International Conference on; 04/2013, DOI:10.1109/ICDEW.2013.6547415
  • Yoones A. Sekhavat, Jeffrey Parsons: Sliced Column-Store (SCS): Ontological Foundations and Practical Implications. Proceedings of the 31st international conference on Conceptual Modeling; 10/2012, DOI:10.1007/978-3-642-34002-4_8
  • Yoones A. Sekhavat, Jeffrey Parsons: Semantic Schema Mapping Using Property Precedence Relations. Semantic Computing (ICSC), 2012 IEEE Sixth International Conference on; 09/2012, DOI:10.1109/ICSC.2012.24
مقالات کنفرانس داخلی
  • جعفری سیسی، میلاد؛ سیدوحید مصطفوی و یونس سخاوت، ۱۳۹۷، اقتصاد بلاکچین و بازی های رایانه ای؛ فرصت ها و چالش ها، دومین کنفرانس ملی و اولین کنفرانس بین المللی تحقیقات بازی های دیجیتال؛گرایش ها،فناوری ها و کاربردها، تهران، بنیاد ملی بازی های رایانه ای - دانشگاه صدا و سیمای جمهوری اسلامی ایران
  • خونکاری، زهرا و یونس سخاوت، ۱۳۹۶، بررسی و مقایسه تجربه کاربری در استفاده از رابطه ای کاربری مختلف در یک بازی سبک دونده، کنفرانس تحقیقات بازی های دیجیتال؛گرایش ها،فناوری ها و کاربردها، تهران، بنیاد ملی بازی های رایانه ای-دانشگاه علم و صنعت ایران
  • علیخانی، پریسا و یونس سخاوت، ۱۳۹۶، خلق شگفتی های بصری در بازی های رایانه ای: مطالعه ی موردی بازی قهرمانان مزرعه، کنفرانس تحقیقات بازی های دیجیتال؛گرایش ها،فناوری ها و کاربردها، تهران، بنیاد ملی بازی های رایانه ای-دانشگاه علم و صنعت ایران،
  • علیخانی، پریسا و یونس سخاوت، ۱۳۹۶، بازی پو متناسب با تن یافتگی زنانه و محبوبیت آن در میان زنان در ایران، کنفرانس تحقیقات بازی های دیجیتال؛گرایش ها،فناوری ها و کاربردها، تهران، بنیاد ملی بازی های رایانه ای-دانشگاه علم و صنعت ایران
  • علیخانی، پریسا و یونس سخاوت، ۱۳۹۶، بررسی حس حضور در بازی موبایلی پو، سومین کنفرانس ملی بازی های رایانه ای؛ فرصت ها و چالش ها، اصفهان، دانشگاه اصفهان
  • مصطفوی، سید وحید؛ رضا سلطانی؛ یونس سخاوت و بابک دیندار صفا، ۱۳۹۶، ارایه روشی در جهت بهبود روند طراحی مرحله در بازی های رایانه ای با استفاده از دستگاه ردیاب چشم، سومین کنفرانس ملی بازی های رایانه ای؛ فرصت ها و چالش ها، اصفهان، دانشگاه اصفهان
  • اسحقی، بهمن و یونس سخاوت، ۱۳۹۶، ایجاد تعادل پویا بین مهارت های بازیکن و چالش های بازی های رایانه ای با استفاده از الگوریتم ژنتیک، سومین کنفرانس ملی بازی های رایانه ای؛ فرصت ها و چالش ها، اصفهان، دانشگاه اصفهان
  • ترک زبان، شیوا و یونس سخاوت، ۱۳۹۶، مدلی برای کنترل پویای داستان بازی های رایانه ای بر اساس شخصیت بازیکن، سومین کنفرانس ملی بازی های رایانه ای؛ فرصت ها و چالش ها، اصفهان، دانشگاه اصفهان
  • بهشتی راد، محمد و یونس سخاوت، ۱۳۹۶، بررسی و تحلیل مینیمالیسم (کمینه گرایی) در بازی های ویدیویی، سومین کنفرانس ملی بازی های رایانه ای؛ فرصت ها و چالش ها، اصفهان، دانشگاه اصفهان،
  • یدایی، افسانه و یونس سخاوت، ۱۳۹۶، بررسی و تحلیل روش های تنظیم پویای سختی دربازی های رایانه ای چندنفره، سومین کنفرانس ملی بازی های رایانه ای؛ فرصت ها و چالش ها، اصفهان، دانشگاه اصفهان
  • زارعی، حسین و یونس سخاوت، ۱۳۹۶، پیاده سازی یک سیستم تشخیص حرکت بی سیم در جهت شبیه سازی حرکات بازیکن در یک بازی رایانه ای جدی، سومین کنفرانس ملی بازی های رایانه ای؛ فرصت ها و چالش ها، اصفهان، دانشگاه اصفهان
  • زارعی، حسین؛ فرشته علیزاده و یونس سخاوت، ۱۳۹۶، بدو بیو: بازی وارسازی حرکات ورزشی دو در جهت افزایش تحرک، سومین کنفرانس ملی بازی های رایانه ای؛ فرصت ها و چالش ها، اصفهان، دانشگاه اصفهان
  • اکبری، شانلی و یونس سخاوت، ۱۳۹۶، بررسی تطبیقی مدل های احساسات در بازی های رایانه ای، سومین کنفرانس ملی بازی های رایانه ای؛ فرصت ها و چالش ها، اصفهان، دانشگاه اصفهان
  • رسولی، معصومه؛ عارفه ارسلانی و یونس سخاوت، ۱۳۹۶، بازی وارسازی پرو لباس با استفاده از شبیه سازی حرکت کاربر، سومین کنفرانس ملی بازی های رایانه ای؛ فرصت ها و چالش ها، اصفهان، دانشگاه اصفهان
  • امیری، زهرا و یونس سخاوت، ۱۳۹۵، استفاده از الگوریتم راهزن چند مسلح برای تعیین رنگ پس زمینه بازی های رایانه ای، دومین کنفرانس ملی بازی های رایانه ای؛ فرصت ها و چالش ها، اصفهان، دانشگاه اصفهان
  • سلطانی نژاد، محمد و یونس سخاوت، ۱۳۹۵، بررسی نقش داستان پویا و تعاملی در بازیهای رایانهای با تحلیل چهار مورد ازبازیهای سبک نقش آفرینی، دومین کنفرانس ملی بازی های رایانه ای؛ فرصت ها و چالش ها، اصفهان، دانشگاه اصفهان
  • بهشتی راد، محمد؛ سیدجمال حسینی و یونس سخاوت، ۱۳۹۵، بررسی و مقایسه تجربه کاربری کنترلکنندههای بصری و حرکتی در بازیهای واقعیت افزوده مبتنی بر تلفنهای هوشمند، دومین کنفرانس ملی بازی های رایانه ای؛ فرصت ها و چالش ها، اصفهان، دانشگاه اصفهان
  • پیربابایی، عرفان؛ حسام ساکیان و یونس سخاوت، ۱۳۹۵، تنظیم پویای دشواری بازی اتومبیلرانی چندنفره بر اساس الگوریتم یادگیری تقویتی، دومین کنفرانس ملی بازی های رایانه ای؛ فرصت ها و چالش ها، اصفهان، دانشگاه اصفهان
  • زارعی، حسین و یونس سخاوت، ۱۳۹۵، توانبخشی بیماران مبتلابه اختلال حرکتی پا با استفاده از بازی رایانهای مجهز به بازخورد لمسی و دیداری، دومین کنفرانس ملی بازی های رایانه ای؛ فرصت ها و چالش ها، اصفهان، دانشگاه اصفهان
  • زارعی، حسین؛ یونس سخاوت و صمد روحی، ۱۳۹۴، افزایش حس غوطه وری در بازیهای مبتنی بر تلفنهای هوشمند با استفاده از واقعیت افزوده، اولین کنفرانس ملی بازی‌های رایانه‌ای؛ فرصت‌ها و چالش‌ها، اصفهان،
  • کشمیری حق، آرمان؛ یونس سخاوت و مرتضی پورمحمدی، ۱۳۹۴، مطالعه تاثیربازی رایانه ای درآموزش خلاقیت کودکان، اولین کنفرانس ملی بازی‌های رایانه‌ای؛ فرصت‌ها و چالش‌ها، اصفهان، دانشگاه اصفهان با همکاری بنیاد ملی بازی‌های رایانه‌ای، دانشگاه اصفهان
راهنمایی پایان نامه کارشناسی ارشد
۱۳۹۶ میثم محمدی بررسی کارکرد رسانه ای هنر گرافیک متحرک به‌عنوان ابزار آموزشی؛ مطالعه موردی آموزش مفاهیم پایه ای برنامه نویسی رایانه ای
۱۳۹۴ آرمان کشمیری حق بررسی روش های افزایش خلاقیت دانش آموزان بر پایه روانشناسی شناختی با استفاده از ابزار چند رسانه ای
۱۳۹۷ پریسا علیخانی مطالعه و بررسی تشكیل بدنواره در محیط شبكه های اجتماعی پیام- رسان با تاکید بر تاثیر عناصر بصری
۱۳۹۷ حسین زارعی طراحی سیستم هوشمند توانبخشی زانو با تاکید بر افزایش تجربه کاربری
۱۳۹۷ حسام ساکیان محمدی طراحی و بررسی سناریوهای هوشمند برای افزایش تمرکز با استفاده از بارخورد مغز-رایانه
۱۳۹۷ عرفان پیربابایی توانبخشی بازی محور برای حرکات دست افراد سالمند با استفاده از بازخوردهای حرکتی
۱۳۹۷ زهرا امیری تنظیم خودکار درجه سختی بازی های توانبخشی مبتنی بر نگاشت ویدیو برای بیماران مبتلا به ام اس
 
طرح های پژوهشی
  • استفاده از جداول وب برای ساخت پایگاه های دانش، مجری طرح یونس سخاوت و دنیلسون باربوسا، شرکت آی بی ام، دانشگاه آلبرتا و دولت کانادا، ۲۰۱۳
  • مطالعه تأثیر روش‌های ردیابی در تجربه کاربری برای سامانه‌های مبتنی بر واقعیت افزوده، مجری طرح یونس سخاوت و جفری پارسونز، پروژه مشترک دانشگاه مموریال کانادا و دانشگاه هنر اسلامی تبریز، ۱۳۹۶
  • بررسی و توسعه بازی های توانبخشی حرکتی با استفاده از فنآوری واقعیت افزوده، مجری طرح یونس سخاوت، دانشگاه هنر اسلامی تبریز، ۱۳۹۷

سوابق تحصیلی


  • پسا دکتری علوم کامپیوتر – دانشگاه آلبرتا، کانادا               ژوئن ۲۰۱۳ - ژوئیه ۲۰۱۴
       مدیر پروژه تحقیقاتی فهم معنایی جداول وب با همکاری شرکت آی بی ام بخش کانادا
  • دکتری علوم کامپیوتر، دانشگاه مموریال، کانادا             سپتامبر ۲۰۰۹ - ژوئن ۲۰۱۳
       عنوان رساله تحقیقاتی: چارچوبی برای یکپارچه سازی اطلاعات بر اساس هستی شناسی
  • کارشناسی ارشد مهندسی فناوری اطلاعات، دانشگاه علم و صنعت مهر ۱۳۸۵ - اردیبهشت ۱۳۸۸
       عنوان رساله تحقیقاتی: حفظ محرمانگی اطلاعات در کاوش قواعد تلازمی
  • کارشناسی مهندسی کامپیوتر گرایش نرم افزار، دانشگاه امیرکبیر   مهر ۱۳۷۹ - تیر ۱۳۸۵
       عنوان رساله تحقیقاتی: مدیریت هویت و امنیت در یکپارچه سازی برنامه های کاربردی

سوابق تدریس


دروس کارشناسی ارشد:

  • آشنایی با موتورهای بازی
دانشگاه هنر اسلامی تبریز زمستان ۹۵ تا زمستان ۹۷
  • شبیه سازی و مدلسازی سامانه (۱)
دانشگاه هنر اسلامی تبریز پاییز ۹۵ تا پاییز ۹۷
  • مصور سازی اطلاعات
دانشگاه هنر اسلامی تبریز زمستان ۹۵ تا زمستان ۹۷
  • هوش مصنوعی
دانشگاه هنر اسلامی تبریز پاییز ۹۵ تا پاییز ۹۶
  • امنیت پایگاه داده
دانشگاه تبریز پاییز ۹۳ تا پاییز ۹۴
  • داده کاوی از داده های بسیار بزرگ
دانشگاه آلبرتا کانادا پاییز ۹۲
دروس کارشناسی:
  • طراحی واقعیت مجازی (۴)
دانشگاه هنر اسلامی تبریز پاییز ۹۴ تا پاییز ۹۷
  • ارتباط متقابل انسان و رایانه
دانشگاه هنر اسلامی تبریز پاییز ۹۳ تا زمستان ۹۷
  • مدیریت چند رسانه ای
دانشگاه هنر اسلامی تبریز پاییز ۹۳ تا زمستان ۹۶
  • گرافیک رایانه ای (۳)
دانشگاه هنر اسلامی تبریز پاییز ۹۳ تا زمستان ۹۶
  • برنامه نویسی شئ گرا
دانشگاه مموریال کانادا ۲۰۰۹-۲۰۱۲

زمینه های پژوهشی


 

خلاصه مقالات


کتابهای تالیفی

  • طراحی تعامل انسان و رایانه، انتشارات دانشگاه هنر اسلامی تبریز، ۱۳۹۶
  • لذت طراحی بازی های رایانه ای، انتشارات دانشگاه هنر اسلامی تبریز، (تاییده شده و در حال چاپ)
مقالات ژورنال خارجی
  • Sekhavat, Y. A. (2019). Battle of minds: a new interaction approach in BCI games through competitive reinforcement. Multimedia Tools and Applications, 1-16., https://doi.org/10.1007/s11042-019-07963-w (ISI)
  • Yoones A. Sekhavat, Jeffrey Parsons: CDI: Configurable Data Integration Using Property Precedence Relations. Journal on Data Semantics 02/2019, DOI:10.1007/s13740-019-00101-7 (ISI)
  • Yoones A. Sekhavat, Mohammad S. Namani: Projection-Based AR: Effective Visual Feedback in Gait Rehabilitation. IEEE Transactions on Human-Machine Systems 08/2018; PP(99):1-11., DOI:10.1109/THMS.2018.2860579 (ISI)
  • Yoones A. Sekhavat, Jeffrey Parsons: The effect of tracking technique on the quality of user experience for augmented reality mobile navigation. Multimedia Tools and Applications 05/2017; DOI:10.1007/s11042-017-4810-y (ISI)
  • Yoones A. Sekhavat: Privacy Preserving Cloth Try-On Using Mobile Augmented Reality. IEEE Transactions on Multimedia 12/2016; PP(99):1-1., DOI:10.1109/TMM.2016.2639380 (ISI)
  • Yoones A. Sekhavat, Hossein Zarei: Sense of Immersion in Computer Games Using Single and Stereoscopic Augmented Reality. International Journal of Human-Computer Interaction 06/2017;, DOI:10.1080/10447318.2017.1340229 (ISI)
  • Yoones A. Sekhavat: KioskAR: An Augmented Reality Game as a New Business Model to Present Artworks. International Journal of Computer Games Technology 03/2016; 2016(4, article 4):1-12., DOI:10.1155/2016/7690754 (ISI)
  • Yoones A. Sekhavat, Jeffrey Parsons: SEDEX: Scalable Entity Preserving Data Exchange. IEEE Transactions on Knowledge and Data Engineering 07/2016; 28(7):1-1., DOI:10.1109/TKDE.2016.2535351 (ISI)
  • Yoones A. Sekhavat, Orland Hoeber: Visualizing Association Rules Using Linked Matrix,Graph, and Detail Views. International Journal of Intelligence Science 01/2013; 03(01):34-49., DOI:10.4236/ijis.2013.31A005
  • Yoones A. Sekhavat, Poorya Nomani: A Comparison of Active and Passive Virtual Reality Exposure Scenarios to Elicit Social Anxiety. 06/2017; 4(2)., DOI:10.17083/ijsg.v4i2.154 (ISI)
  • Toughi Shahriyar, Mohammad H. Fathi, Yoones A. Sekhavat: An Image Encryption Scheme Based on Elliptic Curve Pseudo Random and Advanced Encryption System. Signal Processing 06/2017; 141., DOI:10.1016/j.sigpro.2017.06.010 (ISI)
  • Yoones A. Sekhavat: Behavior Trees for Computer Games. International Journal of Artificial Intelligence Tools 01/2017; 26(2)., DOI:10.1142/S0218213017300010 (ISI)
  • Yoones A. Sekhavat: KioskAR: An Augmented Reality Game as a New Business Model to Present Artworks. International Journal of Computer Games Technology 03/2016; 2016(4, article 4):1-12., DOI:10.1155/2016/7690754 (ISI)
  • Yoones A Sekhavat: Nowcasting Mobile Games Ranking Using Web Search Query Data. International Journal of Computer Games Technology 01/2016; 2016(7):9., DOI:10.1155/2016/9859813 (ISI)
  • Y.A. Sekhavat, M. Fathian: Mining frequent itemsets in the presence of malicious participants. IET Information Security 07/2010; 4(2-4):80 - 92., DOI:10.1049/iet-ifs.2009.0128 (ISI)
  • Yoones Asgharzadeh Sekhavat, Mohammad Fathian, Mohammad Reza Gholamian, Somayeh Alizadeh: Mining important association rules based on the RFMD technique. International Journal of Data Analysis Techniques and Strategies 01/2010; 2(1):1-21., DOI:10.1504/IJDATS.2010.030008 (scopus)
  • Yoones Asgharzadeh Sekhavat, Mohammad Fathian: Efficient anonymous secure auction schema (ASAS) without fully trustworthy auctioneer. Information Management & Computer Security 07/2008; 16(3):288-304., DOI:10.1108/09685220810893225
مقالات ژورنال داخلی
  • Sekhavat, Y. A., & Zarei, H. O. S. S. E. I. N. (2016). Enhancing the sense of immersion and quality of experience in mobile games using augmented reality. J. Comput. Secur3(1), 53-62.
  • سخاوت، یونس، زارعی، حسین. (1397). تنظیم خودکار سختی بازی‌های توان‌بخشی با استفاده از روش یادگیری تقویتی چندتناوبی (یاقوت). مجله مهندسی برق دانشگاه تبریز، 48(1)، 61-70
  • حسن پور، فاطمه، سخاوت، یونس، علیخانی، پریسا. (1397). اثرات گرایش هنرمندان به اینستاگرام به مثابه ی یک گالری. جامعه فرهنگ رسانه، 7(27)، 26-40.
مقالات کنفرانس خارجی
  • Yoones A Sekhavat: MPRL: Multiple-Periodic Reinforcement Learning for Difficulty Adjustment in Rehabilitation Games. IEEE 5th International Conference on Serious Games and Applications for Health, Perth, Australia; 04/2017, DOI:10.1109/SeGAH.2017.7939260
  • Yoones A. Sekhavat, Jeffrey Parsons: SEDEX: Scalable Entity Preserving Data Exchange. 2017 IEEE 33rd International Conference on Data Engineering (ICDE); 04/2017, DOI:10.1109/ICDE.2017.39
  • Yoones A. Sekhavat, Parisa Abdollahi: Can Google nowcast the market trend of Iranian mobile games?. 2016 Second International Conference on Web Research (ICWR); 04/2016, DOI:10.1109/ICWR.2016.7498439
  • Y.A. Sekhavat, J. Parsons: EDEX: Entity preserving Data Exchange, DATA 2012.
  • Yoones A Sekhavat, Francesco Di Paolo, Denilson Barbosa, Paolo Merialdo: Knowledge Base Augmentation using Tabular Data. Workshop on Linked Data on the Web co-located with the 23rd International World Wide Web Conference (WWW 2014), Seoul (Korea); 04/2014
  • Y.A. Sekhavat, J. Parsons: SESM: Semantic enrichment of schema mappings. Data Engineering Workshops (ICDEW), 2013 IEEE 29th International Conference on; 04/2013, DOI:10.1109/ICDEW.2013.6547415
  • Yoones A. Sekhavat, Jeffrey Parsons: Sliced Column-Store (SCS): Ontological Foundations and Practical Implications. Proceedings of the 31st international conference on Conceptual Modeling; 10/2012, DOI:10.1007/978-3-642-34002-4_8
  • Yoones A. Sekhavat, Jeffrey Parsons: Semantic Schema Mapping Using Property Precedence Relations. Semantic Computing (ICSC), 2012 IEEE Sixth International Conference on; 09/2012, DOI:10.1109/ICSC.2012.24
مقالات کنفرانس داخلی
  • جعفری سیسی، میلاد؛ سیدوحید مصطفوی و یونس سخاوت، ۱۳۹۷، اقتصاد بلاکچین و بازی های رایانه ای؛ فرصت ها و چالش ها، دومین کنفرانس ملی و اولین کنفرانس بین المللی تحقیقات بازی های دیجیتال؛گرایش ها،فناوری ها و کاربردها، تهران، بنیاد ملی بازی های رایانه ای - دانشگاه صدا و سیمای جمهوری اسلامی ایران
  • خونکاری، زهرا و یونس سخاوت، ۱۳۹۶، بررسی و مقایسه تجربه کاربری در استفاده از رابطه ای کاربری مختلف در یک بازی سبک دونده، کنفرانس تحقیقات بازی های دیجیتال؛گرایش ها،فناوری ها و کاربردها، تهران، بنیاد ملی بازی های رایانه ای-دانشگاه علم و صنعت ایران
  • علیخانی، پریسا و یونس سخاوت، ۱۳۹۶، خلق شگفتی های بصری در بازی های رایانه ای: مطالعه ی موردی بازی قهرمانان مزرعه، کنفرانس تحقیقات بازی های دیجیتال؛گرایش ها،فناوری ها و کاربردها، تهران، بنیاد ملی بازی های رایانه ای-دانشگاه علم و صنعت ایران،
  • علیخانی، پریسا و یونس سخاوت، ۱۳۹۶، بازی پو متناسب با تن یافتگی زنانه و محبوبیت آن در میان زنان در ایران، کنفرانس تحقیقات بازی های دیجیتال؛گرایش ها،فناوری ها و کاربردها، تهران، بنیاد ملی بازی های رایانه ای-دانشگاه علم و صنعت ایران
  • علیخانی، پریسا و یونس سخاوت، ۱۳۹۶، بررسی حس حضور در بازی موبایلی پو، سومین کنفرانس ملی بازی های رایانه ای؛ فرصت ها و چالش ها، اصفهان، دانشگاه اصفهان
  • مصطفوی، سید وحید؛ رضا سلطانی؛ یونس سخاوت و بابک دیندار صفا، ۱۳۹۶، ارایه روشی در جهت بهبود روند طراحی مرحله در بازی های رایانه ای با استفاده از دستگاه ردیاب چشم، سومین کنفرانس ملی بازی های رایانه ای؛ فرصت ها و چالش ها، اصفهان، دانشگاه اصفهان
  • اسحقی، بهمن و یونس سخاوت، ۱۳۹۶، ایجاد تعادل پویا بین مهارت های بازیکن و چالش های بازی های رایانه ای با استفاده از الگوریتم ژنتیک، سومین کنفرانس ملی بازی های رایانه ای؛ فرصت ها و چالش ها، اصفهان، دانشگاه اصفهان
  • ترک زبان، شیوا و یونس سخاوت، ۱۳۹۶، مدلی برای کنترل پویای داستان بازی های رایانه ای بر اساس شخصیت بازیکن، سومین کنفرانس ملی بازی های رایانه ای؛ فرصت ها و چالش ها، اصفهان، دانشگاه اصفهان
  • بهشتی راد، محمد و یونس سخاوت، ۱۳۹۶، بررسی و تحلیل مینیمالیسم (کمینه گرایی) در بازی های ویدیویی، سومین کنفرانس ملی بازی های رایانه ای؛ فرصت ها و چالش ها، اصفهان، دانشگاه اصفهان،
  • یدایی، افسانه و یونس سخاوت، ۱۳۹۶، بررسی و تحلیل روش های تنظیم پویای سختی دربازی های رایانه ای چندنفره، سومین کنفرانس ملی بازی های رایانه ای؛ فرصت ها و چالش ها، اصفهان، دانشگاه اصفهان
  • زارعی، حسین و یونس سخاوت، ۱۳۹۶، پیاده سازی یک سیستم تشخیص حرکت بی سیم در جهت شبیه سازی حرکات بازیکن در یک بازی رایانه ای جدی، سومین کنفرانس ملی بازی های رایانه ای؛ فرصت ها و چالش ها، اصفهان، دانشگاه اصفهان
  • زارعی، حسین؛ فرشته علیزاده و یونس سخاوت، ۱۳۹۶، بدو بیو: بازی وارسازی حرکات ورزشی دو در جهت افزایش تحرک، سومین کنفرانس ملی بازی های رایانه ای؛ فرصت ها و چالش ها، اصفهان، دانشگاه اصفهان
  • اکبری، شانلی و یونس سخاوت، ۱۳۹۶، بررسی تطبیقی مدل های احساسات در بازی های رایانه ای، سومین کنفرانس ملی بازی های رایانه ای؛ فرصت ها و چالش ها، اصفهان، دانشگاه اصفهان
  • رسولی، معصومه؛ عارفه ارسلانی و یونس سخاوت، ۱۳۹۶، بازی وارسازی پرو لباس با استفاده از شبیه سازی حرکت کاربر، سومین کنفرانس ملی بازی های رایانه ای؛ فرصت ها و چالش ها، اصفهان، دانشگاه اصفهان
  • امیری، زهرا و یونس سخاوت، ۱۳۹۵، استفاده از الگوریتم راهزن چند مسلح برای تعیین رنگ پس زمینه بازی های رایانه ای، دومین کنفرانس ملی بازی های رایانه ای؛ فرصت ها و چالش ها، اصفهان، دانشگاه اصفهان
  • سلطانی نژاد، محمد و یونس سخاوت، ۱۳۹۵، بررسی نقش داستان پویا و تعاملی در بازیهای رایانهای با تحلیل چهار مورد ازبازیهای سبک نقش آفرینی، دومین کنفرانس ملی بازی های رایانه ای؛ فرصت ها و چالش ها، اصفهان، دانشگاه اصفهان
  • بهشتی راد، محمد؛ سیدجمال حسینی و یونس سخاوت، ۱۳۹۵، بررسی و مقایسه تجربه کاربری کنترلکنندههای بصری و حرکتی در بازیهای واقعیت افزوده مبتنی بر تلفنهای هوشمند، دومین کنفرانس ملی بازی های رایانه ای؛ فرصت ها و چالش ها، اصفهان، دانشگاه اصفهان
  • پیربابایی، عرفان؛ حسام ساکیان و یونس سخاوت، ۱۳۹۵، تنظیم پویای دشواری بازی اتومبیلرانی چندنفره بر اساس الگوریتم یادگیری تقویتی، دومین کنفرانس ملی بازی های رایانه ای؛ فرصت ها و چالش ها، اصفهان، دانشگاه اصفهان
  • زارعی، حسین و یونس سخاوت، ۱۳۹۵، توانبخشی بیماران مبتلابه اختلال حرکتی پا با استفاده از بازی رایانهای مجهز به بازخورد لمسی و دیداری، دومین کنفرانس ملی بازی های رایانه ای؛ فرصت ها و چالش ها، اصفهان، دانشگاه اصفهان
  • زارعی، حسین؛ یونس سخاوت و صمد روحی، ۱۳۹۴، افزایش حس غوطه وری در بازیهای مبتنی بر تلفنهای هوشمند با استفاده از واقعیت افزوده، اولین کنفرانس ملی بازی‌های رایانه‌ای؛ فرصت‌ها و چالش‌ها، اصفهان،
  • کشمیری حق، آرمان؛ یونس سخاوت و مرتضی پورمحمدی، ۱۳۹۴، مطالعه تاثیربازی رایانه ای درآموزش خلاقیت کودکان، اولین کنفرانس ملی بازی‌های رایانه‌ای؛ فرصت‌ها و چالش‌ها، اصفهان، دانشگاه اصفهان با همکاری بنیاد ملی بازی‌های رایانه‌ای، دانشگاه اصفهان

تشویق ها


افتخارات و دستاوردها

  • اسکولارشیپ از MIS از وزارت آموزش عالی مالزی با پروپزال منتخب در سال 2010 برای دوره دکترا
  • مدال طلا از INATEX 2009  برای پروژه بافت سازی پویا در مدلهای سه بعدی
  • مدال طلا از MTE 2010  برای برنامه جاواسکریپت جهت بافت سازی مدلهای سه بعدی بر اساس تابع پالس  پویا 

عضویت در مجامع علمی و انجمن ها


برنامه درسی ترم جدید


سوابق اجرایی


 سوابق کاری و اجرای

  • سرپرست دانشکده چندرسانه ای، دانشگاه هنر اسلامی تبریز: بهمن ۹۷  -  امروز
  • عضو کارگروه چند رسانه ای فرهنگستان هنر: آذر ۹۷ - امروز
  • معاون دانشکده چندرسانه ای، دانشگاه هنر اسلامی تبریز: فروردین ۹۵  -  دی ۹۷
  • عضو کارگروه فناوری اطلاعات مرکز مطالعات، برنامه ریزی شهرداری تبریز: فروردین ۹۴  -  امروز
  • دبیر کمیته تولید محتوا و هنرهای دیجیتال ستاد فام استانداری آذربایجان شرقی: اسفند ۹۳  -  مهر ۹۵
  • محقق داده های کلان در آزمایشگاه پایگاه داده دانشگاه آلبرتا، ادمونتون، کانادا: ژوئن ۲۰۱۳ - ژوئیه ۲۰۱۴
  • مدیر امور وب در سازمان AXIS Career Services ، سنت جانز، کانادا: ژوئن ۲۰۱۱ - ژوئن ۲۰۱۳
  • طراح سیستم قیمت گذاری املاک شهرداری تهران، شرکت سیمرغ، تهران: بهمن ۱۳۸۷ - شهریور ۱۳۸۸
  • طراح، تحلیلگر و پیاده ساز سیستمهای کنترل قطار، شرکت مهاران، تهران: اردیبهشت۱۳۸۵ - آذر ۱۳۸۷
  • ناظر سیستمهای اطلاعاتی وزارت صنایع و معادن، شرکت سیمرغ تدبیر، : اسفند۱۳۸۳ - اردیبهشت۱۳۸۵

سایر


عضویت در کمیته ها و شوراها


 

پروژه های تحقیقاتی


 

همکاری با تحریریه مجلات علمی


 

تبریز - خیابان آزادی - میدان حکیم نظامی - دانشگاه هنر اسلامی تبریز

کد پستی : 5164736931   تلفن : 35297591-041   دورنگار :35419719-041

کلیه حقوق این سایت متعلق به دانشگاه هنر اسلامی تبریز می باشد.